Ett starkt varumärke ger klirr i kassan

Vad är det egentligen som gör att vissa verkar lyckas med allt de företar sig och hela tiden förverkligar nya idéer? Och framför allt – hur gör de och hur tänker de?
Anna Wemlert tillhör den här skaran. Med trovärdighet och ett grundmurat affärstänk bygger hon varumärken och lyckas hitta finansiering. Under Hästföretagarforum delar hon med sig av sina erfarenheter och hur hon jobbar.

Ena dagen handlar det om träningsläger, andra dagen om stortävlingar och den tredje om att starta ett helt nytt koncept i slottsmiljö. Som så många andra hästföretagare har Anna Wemlert många strängar på sin lyra.

– Jag kommer att dela med mig av hur jag tänker och jobbar med mina olika varumärken, sponsring och försäljning. Utan ett starkt varumärke faller försäljningen och utan aktiv bearbetningen av marknaden får jag inget starkt varumärke. Det hänger ihop! Menar Anna Wemlert.

Men hennes väg till framgång har inte varit spikrak – den har innehållit både chanstagningar, felsatsningar och dyrköpta misstag. Det är med andra ord upplagt för en intressant föreläsning med massor av inspiration och konkreta verktyg.