Guide för Play

Om du har problem att se programmet så kan du följa dessa steg för att aktivera ditt konto.

1 – Har du köpt biljett?

Steg ett är att köpa en biljett. För åtkomst till Play kan man antingen köpa endast en Play biljett men Play ingår även för dig som köpt en fysisk biljett till Hästföretagarforum på plats. Om du redan köpt en biljett, kika på stegen längre ner.   Mer om våra biljetter

2a – Köpt digital biljett till Hästföretagarforum Play

När du köpt en digital biljett så kommer du att få två mejl. Ett kvitto för ditt köp och ett med din digitala biljett och Play-kod. För att aktivera en play-kod behöver du vara inloggad och behöver därmed följa nedan punkter:
  1. Skapa först ett konto (eller logga in på ett befintligt konto på mina sidor). Tänk på att använda samma e-postadress som du använde när du köpte din biljett.
  2. Klicka därefter på Aktivera Play-kod i ditt mejl och klistra in din Play-kod.
  3. Nu är Play aktiverat på ditt konto!
Det kontrollerar du enklast genom att logga in på mina sidor och se om Play är aktiverat högt upp i vänster hörn. Se programmet här

2b – Köpt fysisk biljett till Hästföretagarforum på plats.

Om du köpt en fysisk biljett till Hästföretagarforum på plats så ingår även Play i ditt köp men behöver aktiveras på mina sidor. Instruktioner för detta finns i bekräftelsemejlet som du fick vid köp av din biljett. Tänk på att det kan ta en stund efter att du köpt din biljett tills dess att mejlet anländer i din mejlkorg. Hästföretagarforum Play är kopplat till den mejladress som skrevs in när köp utfördes och därför behöver kontot som skapas på mina sidor kopplas till samma mejladress.  
  1. Leta upp bekräftelsemejl i din inkorg
  2. Klicka på den länk som finns i mejlet för att aktivera Hästföretagarforum Play
  3. Lägg in samma mejladress som användes vid köp av den fysisk biljett till Hästföretagarforum på plats.
  4. Ett mejl skickas då till angiven mejladress för att skapa ett lösenord till ditt konto
  5. Ange ditt nya lösenord och klicka på uppdatera lösenord
  6. Logga in på mina sidor
  7. Kontrollera att Play är aktiverat på mina sidor (se bild)
  8. Nu skall Play vara aktiverat på ditt konto
  Se programmet här

3 – Om det fortfarande inte fungerar

Om du gått genom ovan steg och du fortfarande inte fått Play aktiverat så kan du kontakta vår support via antingen mejl eller telefon. För att snabba på processen så ber vi dig att ha ditt bekräftelsemejl redo och skicka gärna med ditt bekräftelsenummer om du mejlar in.   Telefon: 031-708 80 99 (öppettider vardagar 9-16) Mejl: [email protected] Vår support sitter redo och hjälper er så snart som de har möjlighet.